آموزش چند زبانه کردن وردپرس + دانلود افزونه

[vc_row][vc_column][vc_cta h2=”هاست ابری پرسرعت” txt_align=”center” color=”sky” add_button=”bottom” btn_title=”همین الان سفارش میدهم !” btn_style=”custom” btn_custom_background=”#f21c04″ btn_custom_text=”#ffffff” btn_align=”center” btn_i_align=”right” btn_i_type=”entypo” btn_i_icon_entypo=”entypo-icon entypo-icon-cloud-thunder” btn_add_icon=”true” btn_link=”url:https%3A%2F%2Foghost.ir%2Fpro-cloud-hosting%2F|||”]

آپتایم 99.98 درصد تضمینی !!!

هاست ابری
هاست ابری

میزبانی ابری اوجی هاست : اگر آپتایم بالا در کنار سرعت لود سریع برای شما مهم است ، بهترین انتخاب هاست ابری می باشد .

به دلیل پشتیبانی هاست های ابری ما از Cloud Linux ، سرعت ، امنیت ، آپتایم بالا تضمین شده است .

ویژگی سخت افزاری پنل هاست ها :

  • Ram : 1250 MB
  • IOPS : 1024
  • I/O Usage: 10MB/s
  • Entry Process: 35

می باشند که بازدید کننده های بیشتری نسبت به دیگر هاست های اشتراکی ، تحمل می کند.

[/vc_cta][/vc_column][vc_column][vc_separator style=”dashed” border_width=”2″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]آموزش چند زبانه کردن وردپرس + دانلود افزونه

 

آموزش چند زبانه کردن وردپرس ، شاید تا کنون این سئوال برای شما هم پیش آمده باشد که چگونه میتوانیم وردپرس را چند زبانه کنیم ، یا شاید شما بخواهید بازدید کننده های خارجی داشته باشید ! چند زبان کردن وردپرس اصلا دشوار نیست و به کمک چند افزونه و پلاگین که امروز به شما معرفی میکنیم ، میتوانید به راحتی وب سایت وردپرسی خودتان را چند زبانه کنید . در ادامه با ما باشید .

در نظر داشته باشید باید برای چند زبانه کردن وردپرس با شیوه های ترجمه کمی آشنایی داشته باشید و از پیش شیوه ی دلخواه خود را انتخاب کرده باشید تا بتوانید بر اساس شیوه ی دلخواهتان، افزونه ی مناسبی را نیز برای این کار انتخاب نمایید.

چند نکته که باید در شیوه ترجمه مد نظر داشته باشید به شرح زیر است :

  • شما باید به ازای هر برگه یا نوشته ، یک نسخه از زبان دیگر آن را نیز تهیه کنید و این دونسخه را به یکدیگر لینک بدهید تا کاربر بتواند از آن استفاده کند.
  • ترجمه هر پست را میتوانید درون همان پست ذخیره کنید .
  • مدیریت ترجمه ها در برگه ی ایجاد شده، به جای استفاده کردن از محتوای ارسال.
  • شما میتوانید از سرویس های ترجمه آنلاین و خودکار استفاده کنید .
  • استفاده از شبکه ی مالتی سایت وردپرس و اختصاص یک زبان به هر کدام از سایت های مجموعه و سپس انتخاب وبسایت دلخواه برای زبان دلخواه.
  • ایجاد وبسایت های کاملا جداگانه (چه به صورت سابدامین و چه به صورت دامنه های مجزا) و لینک کردن آنها صرفا از طریق پوسته ها.

آموزش چند زبانه کردن وردپرس

شما میتوانید هر کدام از شیوه های بالا را که با آن راحت تر هستید انتخاب کنید ، ولی بنده به شخصه ، راهکار اول یعنی ساخت نسخه جا از برگه و پست را پیشنهاد میکنم ، شما نیز میتوانید برای اطلاعات بیشتر به منبع وردپرس سری بزنید . خب حالا نوبت به معرفی افزونه ها میرسد .

افزونه Weglot

افزونه Weglot

Weglot Translate در توضیحات خودش نوشته است ” Weglot بهترین و ساده ترین افزونه چند زبانه کردن سایت های وردپرسی معرفی میکند” در واقع بسیاری از افراد هم با آن هم عقیده هستند . و ویگلات را افزونه ای قدرتمند در این زمینه میدانند .

از ویژگی های دیگر این افزونه میتوان به آپدیت های منظم ، امکانات گسترده ،  سازگاری بالا ، داشتن بیش از 60 زبان  با یک رابط کاربری مناسب  اشاره کرد .

نکته ای که در مورد این افزونه وجود دارد ، این است که  اگر بخواهید در سایت های بزرگتر از آن بهره بگیرید، لازم است که کمی تا قسمتی هزینه کنید (!) و یکی از پلن های پریمیوم آن را تهیه کنید ، چون این افزونه فقط برای سایت های کوچک (کمتر از 2000 کلمه ترجمه و دارای یک زبان اضافی) به صورت رایگان قابل استفاده است .

افزونه Polylang

افزونه Polylang

افزونه بعد ، پلی لنگ نام دارد که دارای چند نسخه متفاوت است ، نسخه رایگان آن را میتوانید از میتوانید از مخزن وردپرس دانلود و استفاده نمایید . از ویژگی های این افزونه میتوان به ، نداشتن محدودیت در زبان ، پشتیبانی از زبان راستچین و همچنین تمام امکانات عمومی اشاره کرد  .

با استفاده از Polylang شما میتوانید نوشته ها، برگه ها، رسانه، دسته ها، برچسب ها، فهرست ها، ابزارک ها و … را به سادگی و به طور کامل ترجمه کنید همچنین این افزونه از انواع Post type ها ، فید های RSS  و تمام چیزهایی که در سایت وردپرسی خود دارید پشتیبانی میکند . یکی دیگر از مزیت های این افزونه ، اجازه دادن برای ساخت ساب دامنه اختصاصی برای هر زبان است .

اما نسخه رایگان این افزونه برای چند زبانه کردن ووکامرس و چندین افزونه دیگر(افزونه ACF Pro، افزونه The Events Calendar و…) را پشتیبانی نمیکند .

افزونه WPML

افزونه چندزبانه ی wpmlwpml

افزونه دیگری در زمینه ترجمه است که بسیار هم قدرمند است ، اما چون این افزونه به صورت رایگان ارزه نمیشود ، زیاد آن را معرفی نمیکنیم ، تنها قیمت این افزونه ، سالینه حدود 30 دلار میباشد و البته بعضی از نسخه های آن مثل نسخه مادام العمر 195 دلار قیمت دارد . ولی اگر واقعا تصمیم داشته باشد یک پروژه ی قوی پیاده کرده و تحویل دهد، این افزونه انتخابی بی نظیر خواهد بود. یک نکته ی عالی درباره ی لایسنس های WPML این است که شما میتوانید آن را بر روی بی نهایت سایت استفاده کنید. یعنی یک بار میخرید و بی نهایت استفاده میکنید

افزونه nLingual

برعکس افزونه قبل ، nLingual کاملا رایگان در اختیار شما قرار دارد ولی این افزونه کمی از بروزرسانی های جدید عقب افتاده ، به هر حال میتوان از آن به عنوان یک ابزار مفید استفاده کرد . شیوه ای که nLingual در ترجمه استفاده میکند به این صورت است که برای هر پست، به ازای هر ترجمه، یک پست جداگانه ایجاد میکند و سپس آنها را به هم لینک میکند. این مسئله به شما کمک میکند که ترجمه ها را به سادگی مدیریت کرده و در صورت نیاز مدیریت هر ترجمه را به کاربری خاص بسپارید و به سادگی حتی زمینه های دلخواه خود را نیز به زبان مقصد ترجمه نمایید .

دیگر امتیاز این افزونه ، دادن قدرت انتخاب به شما ، برای فراخوانی زبان ها میباشد .

افزونه MultilingualPress

افزونه MultilingualPress

MultilingualPress افزونه ای قدرتمند است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد. البته در صورتی که برای آن نیاز به پشتیبانی حرفه ای داشته باشید، میتوانید با پرداخت هزینه، پشتیبانی پریمیوم آن را تهیه کنید که البته این امر تاثیری در نوع امکانات آن نخواهد داشت .

این افزونه به شما اجازه میدهد که سایت های مختلف یک شبکه را به یکدیگر متصل کرده و هر کدام از آنها را برای نمایش یک زبان جداگانه مورد استفاده قرار دهید. به محض اینکه این سایتها توسط این افزونه به یکدیگر متصل شوند، شما قادر خواهید بود با مراجعه به بخش ویرایش نوشته، ترجمه های مختلف نوشته ی مورد نظرتان را مشاهده کرده و به مقایسه و ویرایش آنها بپردازید.

این افزونه در حال حاضر از 174 زبان پشتیبانی کرده و لینک های تولید شده توسط آن نیز به طور کامل با موتورهای جستجو (سئو) سازگار هستند. یکی از امتیازات بزرگ این افزونه این است که اگر بعد از مدتی تصمیم بگیرید آن را از روی وبسایتتان حذف کنید، تنها اتفاقی که می افتد این است که اتصال بین سایتهای شما قطع میشود اما همه ی سایتها قادرند به عنوان سایتهای جداگانه و بدون این مشکلی به کار خود ادامه دهند.

نتیجه گیری

در نظر داشته باشید که کار چند زبانه کردن وردپرس اصلا سخت نیست و به علاوه اینکه ، افزونه های یاد شده تنها بخشی از افزونه های ترجمه نمیباشند . شما بهتر است با توجه به پروژه و نوع کار خود افزونه را انتخاب کنید و قبل از شروع استفاده ، آن ها را کاملا تست کنید تا مطمئن شوید برای کار شما مناسب است  .

راستی فراموش نکنید، اگر تجربه ی چند زبانه کردن یک وبسایت وردپرسی را دارید، حتما برای ما در بخش نظرات از تجربه ی خود صحبت کنید و آن را با ما به اشتراک بگذارید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_style=”solid-icon” message_box_color=”grey” icon_type=”entypo” icon_entypo=”entypo-icon entypo-icon-tag”]

 ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ، 

[/vc_message][/vc_column][/vc_row]

oghost
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • محمد ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۴:۵۱ ب٫ظ

    سلام
    ما به همراه یک گروه از متخصصین حوزه وب گروه تلگرامی جامعه وبمستران
    ایران را لانچ کردیم.
    با توجه به اینکه شما هم در این
    زمینه فعال هستید خوشحال می شیم به
    ما بپیوندید تا تعاملات مفیدی باهم داشته باشیم
    لینک گروه خدمتتون
    https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

ارسال دیدگاه