ریدایرکت ۳۰۱ در سئو وب سایت چه تاثیری دارد ؟

[vc_row][vc_column][vc_cta h2=”هاست ابری پرسرعت” txt_align=”center” color=”sky” add_button=”bottom” btn_title=”همین الان سفارش میدهم !” btn_style=”custom” btn_custom_background=”#f21c04″ btn_custom_text=”#ffffff” btn_align=”center” btn_i_align=”right” btn_i_type=”entypo” btn_i_icon_entypo=”entypo-icon entypo-icon-cloud-thunder” btn_add_icon=”true” btn_link=”url:https%3A%2F%2Foghost.ir%2Fpro-cloud-hosting%2F||target:%20_blank|”]

آپتایم 99.98 درصد تضمینی !!!

هاست ابری

میزبانی ابری اوجی هاست : اگر آپتایم بالا در کنار سرعت لود سریع برای شما مهم است ، بهترین انتخاب هاست ابری می باشد .

به دلیل پشتیبانی هاست های ابری ما از Cloud Linux ، سرعت ، امنیت ، آپتایم بالا تضمین شده است .

ویژگی سخت افزاری پنل هاست ها :

  • Ram : 2048 MB
  • IOPS : 2048
  • I/O Usage: 4MB/s
  • Entry Process: 200

می باشند که بازدید کننده های بیشتری نسبت به دیگر هاست های اشتراکی ، تحمل می کند.

[/vc_cta][vc_separator style=”dashed” border_width=”2″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ریدایرکت ۳۰۱ در سئو وب سایت چه تاثیری دارد ؟ حتما شما نیز میدانید که کار ریدایرکت 301 چیست ! اگر نمیدانید ریدایرکت 301 چیست ، کافیست چند سطر بعد همین مقاله را مطالعه کنید تا با مفوم کلی ریدایرکت 301 آشنا شوید .

در این مقاله میخواهیم تاثیرات ریدایرکت 301 را در سئو وب سایت بررسی کنیم ، در این مقاله سعی میکنیم به سئوالات شما که پیرامون تاثیرات این ریدارکت در سئو پرسیده بودید، پاسخ دهیم .

در ادامه با ما باشید .

ریدایرکت ۳۰۱ در سئو وب سایت چه تاثیری دارد ؟

اگر شما یک وب مستر هستید و میخواهید که یک لینک یا دامنه را به لینک یا دامنه دیگر تغییر بدهید لازم است بدانید اینکار نیازمند دقت بالا و تصمیم گیری میباشد و اگر آشنایی در این باره و درباره تاثیرات آن در سئو ندارید میتوان گفت این کار با بی دقتی ممکن است ضربات جبران ناپذیری به وب سایت شما وارد کند .

ریدایرکت 301 چیست ؟

ریدایرکت ۳۰۱، ریدایرکت دائمی است که از یک URL به یک URL دیگر صورت می‌گیرد. در واقع، ریدایرکت ۳۰۱ بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو را برای همیشه به آدرسی غیر از آنچه کاربر در مرورگر خود تایپ کرده (یا بر روی لینک آن در نتایج جستجو کلیک کرده) است، منتقل می‌کند.

در زیر قوانینی که در گذشته رویه این ریدایرکت (301)  و ریدایرکت 302 اعمال میشد را به صورت خلاصه مرور میکنیم :

1-ریدایرکت 301 باعث کاهش 15 درصدی پیج رنک میشود – مت کاتز در سال 2013 صحت این مطلب را تایید کرد و گفت که این ریدایرکت دقیقا مانند لینک دادن به یک صفحه به صفحه دیگر ، از میزان پیج رنک شما میکاهد .

ریدایرکت 302

2- ریدایرکت 302 هیچگونه رتبه ای را منتقل نمیکند . با توجه به اینکه ریدایرکت 302 یک ریدایرکت موقت است ، این امری طبیعی است که موتور های جست و جو واکنشی نسبت به آن نشان ندهند .

3- تغییر در پروتکل سایت ( HTTP یا HTTPS ) : موجب از دست رفتن رتبه سایت می‌شود زیرا انجام این کار به معنای استفاده از تعداد زیادی ریدایرکت ۳۰۱ است.

البته نیازی نیست با خواندن این قوانین نگران باشید ، زیرا این قوانین ، قوانین گذشته هستند . و ممکن است افرادی هنوز پیور قوانین بالا  نگران از دست دادن رتبه سایت خودشان باشند!

نتیجه چیست ؟ نتیجه تا الان این است که اکثر وب مستر ها از ترس از دست دادن رتبه و بازدید وب سایت خود اقدام به استفاده از پروتکل هایی مثل HTTPs نکرده اند . باید در نظر بگیرید این پروتکل نه تنها برای شما مضر نیست بلکه برای سئوی وب سایت نیز مفید میباشد .

قوانین جدید ریدایرکت های ۳XX

احتمالا گوگل تصمیم گرفته است به دلیل جنبه های منفی این ریدایرکت ها که موجب کاهش استفاده از آنها میشد ، قوانین جدید در این زمینه وضع کرده است .

1- جان مولر رییس ارشد گوگل در ماه فوریه اعلام کرد که ریدایرکت های  ۳۰۱ یا ۳۰۲ یا مهاجرت بین پروتکل های HTTP  و HTTPS  دیگر باعث از بین رفتن رتبه وب سایت ها نخواهد شد  . احتمالا گوگل تصمیم دارد با این قواعد ، کاربران را تشویق به استفاده از HTTPS بکند .

2- Gary Illyes در مصاحبه با مجله SEO World گرفت : فرقی ندارد که شما از چه ریدایرکتی استفاده میکنید ، گوگل در نهایت PageRank های وب سایت به منتقل میکند . وی همچنین در اواسط سال ۲۰۱۶ در توییتر خود چنین گفت که : دیگر در هنگام استفاده از ریدایرکت‌ها، PageRank سایت از دست نخواهد رفت.

با توجه به اینکه گوگل به وب سایت های دارای HTTPs اهمیت بیشتری میدهد ، احتمالات این گفته ها بیشتر میشود . اما آیا با وجود این تغییرات تمام نگرانی‌ها برطرف خواهد شد؟ در پاسخ باید گفت بله و خیر! 

اگر کمی عاقلانه به این موضوع نگا کنیم باید در استفاده از این ریدایرکت ها احتیاط بیشتری به خرج دهیم زیرا گوگل در سخنان خودش فقط گفته است که پیج رنک شما کاهش نمیابد و سخنی از دیگر فاکتور های سئو در میان نیاورده است و مشخص نیست که بر رویه سایر فاکتور ها چه تاثیری خواهد داشت .

ریدایرکت ۳۰۱ در سئو وب سایت چه تاثیری دارد ؟

دو نمودار زیر قواعد و شرایط قدیمی و جدید گوگل در رابطه با ریدایرکت ۳xx را نشان می‌دهد.

ریدایرکت ۳۰۱ در سئو وب سایت چه تاثیری دارد ؟

با توجه به ابهامات پیش آمده میخواهیم به چند سئوال رایج شما عزیزان که در این زمینه پرسیده بودید ، پاسخ دهیم.

 

ریدایرکت ۳۰۱ در سئو وب سایت چه تاثیری دارد ؟

 

سؤال: آیا می‌توانیم بدون نگرانی از کاهش ترافیک از ریدایرکت ۳۰۱ برای انتقال هر آدرسی استفاده کنیم؟

پاسخ: خیر

درست است که دیگر گوگل شما را به خاطر استفاده از ریدایرکت جریمه نمیکند و از پیج رنک شما نمیکاهد ولی باید توجه داشته باشید که ، PageRank یکی از صدها فاکتوری است که گوگل در رتبه بندی خودش مد نظر میگیرد ،

به طور مناسب ، شما زمانی که از ریدایرکت 301 در یک صفحه استفاده میکنید و ان را به صفحه دیگر منتقل میکنید ، انتظار میرود که هیچ ترافیکی را از دست ندهید . به طور کلی هرچه میزان تغییر میان دو صفحه افزایش یابد ، احتمال از دست دادن بخشی از ترافیک نیز به وجود می اید .

در نتیجه نباید در ریدیرکت انتظار کامل داشته باشید که تمام ترافیک وب سایت شما حفظ شود .

توازن را رعایت کنید !

گلن گیب یکی از بازاریاب دیجیتال  با 22 سال سابقه ، در این مورد میگوید : گوگل با ریدایرکت به صفحات نامربوط مثله Soft 404  یا … رفتار میکند . خوب است در این مورد بدانید که معمولاً وقتی صفحه‌ای را باز می‌کنید که وجود خارجی ندارد از سوی سرور کد وضعیت ۴۰۴ ارسال می‌شود. این کد به ربات موتور جستجو می‌گوید که صفحه مورد نظر وجود ندارد و در نتیجه، محتوای آن نباید ایندکس شود .

تا پیش از این ریدایرکت به صفحاتی که وجود ندارند و یا ارور 404 میدهند ، برای گوگل مشکل ایجاد میکرد ، زیرا گوگل وقت خود را در صفحه ای هدر میدهد که وجود خارجی ندارد  و به همین دلیل سایر صفحات را دیرتر بررسی میکند . این حالت را به اصطلاح Soft 404 میگویند که به نظر میرسد دیگر ریدایرکت به صفحات غیر مرتبط با Soft 404 تفاوت چندانی برای گوگل ندارد .

 

ریدایرکت ۳۰۱ در سئو وب سایت چه تاثیری دارد ؟

 

سؤال: آیا استفاده از ریدایرکت ۳۰۲ به‌جای ۳۰۱ ایمن‌تر است؟

پاسخ: خیر!

بسیاری از افراد عقیده دارند که تغییر رفتار گوگل در قبال ریدایرکت ۳۰۲ (یا همان ریدایرکت موقت) به دلیل استفاده وب مستر ها به جای ریدایرکت های 301  و  302 به جای بکدیگر میباشد که موجب بروز خساراتی به رتبه صفحات می‌شود.

ما میدانیم که ریدایرکت ۳۰۲ پیج رنک صفحات را نیز منتقل میکند ولی هنوز ابهاماتی در مورد ریدایرکت ۳۰۲ وجود دارد:

1- اول اینکه نمیتوانیم به طور دقیق بگوییم  ریدایرکت‌های ۳۰۱ و ۳۰۲ به طور کامل شبیه یکدیگر هستند . پیش از این در ریدایرکت 302 انتقال پیج رنک بعد از گذشت مدت زمان زیاد انجام میگرفت ولی در ریدایرکت 301 ترافیک و رتبه صفحات شما به سرعت به ادرس جدید منتقل میشوند  . حال در شرایط جدید، ما دقیقاً نمی‌دانیم که گوگل چگونه ریدایرکت ۳۰۲ را انجام می‌دهد.

تمام نکات ریدایرکت 302 (redirect 302)

2- ریدایرکت ۳۰۲ یکی از استاندارد های وب است و گوگل را نمیتوان تنها بازیکن در این میدان در نظر گرفت ، از گذشته تا کنون معنای ریدایرکت 302 تغییر آدرس موقت بوده و سایر موتورهای جستجو نظیر Bing، Baidu و DuckDuckGo یا حتی شبکه های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توییتر در مقایسه با گوگل دیدگاه های متفاوت تری دارند .

در سال 2016 رند فیشکین مدیر عامل شرکت MOZ در یک رشته توییت این موضوع را روشن کرد :

درست است که گوگل اعلام کرد ریدایرکت‌های ۳XX از این پس PageRank را منتقل می‌کنند، اما شما فرضیات مختلف را امتحان کنید. پیج رنک مهم‌ترین سیگنال رتبه‌بندی در گوگل نیست. درست است که اکنون ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ هر دو پیج رنک را منتقل می‌کنند، اما باز هم ممکن است که ترافیک شما کاهش یابد. بارها اتفاق افتاده است که گوگل اطلاعیه‌ای این چنینی را منتشر کرده که کاملاً با آنچه در عمل اتفاق می‌افتد متفاوت است.

سؤال: آیا با مهاجرت به پروتکل HTTPS تمام ترافیک وب سایت انتقال می‌یابد؟

پاسخ: احتمالاً

نکته قابل توجه در مورد انتقال HTTPs این است که فرایند انتقال پروتکل بسیار پیچیده است !

گوگل تمایل دارد که تمام وب سایت ها به پروتکل HTTPS مهاجرت کنند . به همین منظور برای ترغیب بیشتر کاربران حتی رتبه های بهتری نیز به وب سایت های دارای SSl اختصاص داده است تا مدیران وب هرچه بیشتر به استفاده از آن ترغیب بشوند.

در گذشته وب‌مسترها به دلیل کاهش رتبه و ترافیک مجموع صفحات که ناشی از تعداد زیادی ریدایرکت ۳۰۱ بود، چندان تمایلی به تغییر پروتکل نداشتند. در نتیجه با توجه به اینکه گوگل دیگر برای ریدایرکت ۳۰۱ از رتبه و ترافیک صفحات نمی‌کاهد، به نظر می‌رسد که این مهاجرت خطری برای وب‌سایت نداشته باشد.

اما همچنان باید در نظر داشته باشید که انتقال سایت بر روی پروتکل HTTPS ، ریسک بالایی را به همراه دارد . مطمئناً اعمال تغییرات در پروژه های بزرگ ، ریسک های خودش را نیز به دنبال دارد . پس بهتر است همواره برای انتقال پروتکل وب سایت به HTTPS  تمامی نکات را در نظر گرفت ، و دقت کامل داشته باشید.

 

ریدایرکت ۳۰۱ در سئو وب سایت چه تاثیری دارد ؟

 

یا قوانین جدید ریدایرکت ۳۰۱ واقعاً قابل اجراست؟

به صورت کامل مشخص نیست که گوگل از چه زمانی این تغیرات اعمال کرده است ، اما نتایج برخی از آزمایش ها نشان میدهد که این قوانین در حال حاضر اجرا میشوند .

دوسال پیش تغییرات در دامنه Moz.com انجام گرفت ،  این تغییرات تنها به پروتکل HTTPS خلاصه نمی‌شود، بلکه دامنه‌ای کاملاً جدید را نیز شامل می‌شود. به‌جز URL ها، هر جنبه دیگر سایت نظیر عنوان صفحات، محتوا و تصاویر، مشابه و دست‌نخورده باقی مانده است . اگر بخواهیم بر اساس معایر و قوانین گذشته آن را در نظر بگیریم باید انتظار کاهش 15 درصدی پیج رنک را داشته باشیم اما میبینیم که این اتفاق رخ نداده است !

در تصویر زیر به‌خوبی مشاهده می‌کنید که چه اتفاقی برای ترافیک وب‌سایت MOZ رخ داده است.

ریدایرکت ۳۰۱ در سئو وب سایت چه تاثیری دارد ؟

 

در تصویر بالا مشاهده میکنید که بعد از انتقال به پروتکل HTTps وب سایت با افت بازدید رو به رو شده است ، اما بلافاصله پس از آن ، ترافیک ورود وب سایت افزایش یافته است ، این میتواند امتیازات پروتکل HTTPs را تایید کند ، البته نباید فراموش کنیم که عوامل بسیار دیگری نیز در این افزایش بازدید نقش داشته اند و این امر تنها به پروتک ختم نمیشود !

ریدایرکت ۳۰۱ در سئو وب سایت چه تاثیری دارد ؟


نتیجه‌گیری

با توجه به تغییراتی که گوگل رویه ریدایرکت های ۳xx انجام داده است ، باید همواره نکات زیر را در تغییرات وب سایت خودتان مد نظر داشته باشید  .

 1 – همیشه ریدایرکت کردن درصدی از ریسک را به همراه دارد .

2- گرچه در قوانین جدید مشاهده کردید تمام ریدایرکت های ۳XX وب سایت شما را به آدرس جدید منتقل میکنند اما باید همواه توجه داشته باشید که بهترین ریدایرکت برای انتقال وب سایت، ریدایرکت ۳۰۱ یا انتقال دائمی صفحه است . (البته ممکن است تمامی موتور های جست و جوگر رفتار مناسبی نشان ندهند )

3- همواره این نکته را فراموش نکنید که PageRank  تنها یکی از فاکتور های گوگل برای رتبه بندی وب سایت میباشد !

4 – برای کمتر از دست دادن ترافیک همواره سعی کنید که به جز Url قسمتی از صفحه با صفحه قبل تشابه داشته باشد .

5 – توجه داشته باشید که عوامل دیگر به جز PageRank همچنان بدون تغییر مانده است حال اگر صفحه را به صفحه‌ای غیرمرتبط ریدایرکت دهید یا وب سایتی خریداری کنید و هزاران صفحه را به صفحه اصلی خود انتقال دهید، به احتمال زیاد با نتیجه دلخواه خودتان مواجه نخواهید شد .

قوانین دیگر

6 –  در حال حاضر به نظر میرسد که HTTPS  در pagerank شما و رتبه بندی تاثیر ندارد ولی توجه داشته باشید فاکتور هایی مثل Crawling و Indexing ممکن است بر ترافیک و رتبه‌بندی تأثیرات منفی داشته باشند .

7 – تغییر URL برای رسیدن به اهداف سئو، مثل  حذف برخی پارامترهای کوئری، بهبود ساختار ساب فولدرها، قراردادن کلمات کلیدی در URL و خوانا کردن URL بیشتر برای خود انسان ها میباشد تا ربات ها ! چنین تغییراتی هم اکنون از ریسک پایینی برخوردار هستند با این حال، بهتر است که شما همیشه جانب احتیاط را رعایت کنید تا به مشکلی برخورد نکنید  .

با تشکر از شما کاربران عزیز و گرامی که وقت خود را برای خواندن این مقاله صرف کردید ، امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد . نظرات خود را درباره ریدایرکت ها با ما درمیان بگذارید .

 

منبع : آموزش ریدایرکت 301

ریدایرکت ۳۰۱ در سئو وب سایت چه تاثیری دارد ؟

[/vc_column_text][vc_cta h2=”هاست ابری پرسرعت” txt_align=”center” color=”sky” add_button=”bottom” btn_title=”همین الان سفارش میدهم !” btn_style=”custom” btn_custom_background=”#f21c04″ btn_custom_text=”#ffffff” btn_align=”center” btn_i_align=”right” btn_i_type=”entypo” btn_i_icon_entypo=”entypo-icon entypo-icon-cloud-thunder” btn_add_icon=”true” btn_link=”url:https%3A%2F%2Foghost.ir%2Fweb-hosting%2F|||”]

آپتایم 99.98 درصد تضمینی !!!

هاست ابری

میزبانی ابری اوجی هاست : اگر آپتایم بالا در کنار سرعت لود سریع برای شما مهم است ، بهترین انتخاب هاست ابری می باشد .

به دلیل پشتیبانی هاست های ابری ما از Cloud Linux ، سرعت ، امنیت ، آپتایم بالا تضمین شده است .

ویژگی سخت افزاری پنل هاست ها :

  • Ram : 768 MB
  • IOPS : 2048
  • I/O Usage: 8MB/s
  • Entry Process: 20

می باشند که بازدید کننده های بیشتری نسبت به دیگر هاست های اشتراکی ، تحمل می کند.

[/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_style=”solid-icon” message_box_color=”grey” icon_type=”entypo” icon_entypo=”entypo-icon entypo-icon-tag”]

 ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ، 

[/vc_message][/vc_column][/vc_row]

کلیدواژه : 301 Redirect302 Redirectredirect 301 in htaccessredirect 302آموزش ریدایرکت 301آموزش قوانین ریدایرکت 301افزونه ریدایرکت 301افزونه ریدایرکت 301 وردپرساموزش ریدایرکت 301انتقال آدرس ها با ریدایرکت 301 در وردپرسانتقال بازدید سایت با 301 Redirectانتقال رتبه سایت با ریدایرکت 301انتقال رتبه ی سایت با 301 Redirectانتقال صفحه با ریدایرکت 301انتقال صفحه با ریدایرکت هابررسی تاثیر ریدایرکت 301 در سئوبررسی تاثیر ریدایرکت 302 در سئوتاثیر ریدایرکت بر سئوتاثیر ریدایرکت در سئو سایتتفاوت ریدایرکت 301 و 302ریدایرکت 301ریدایرکت 301 چیست؟ریدایرکت 301 در دایرکت ادمینریدایرکت ۳۰۱ در سئو وب سایتریدایرکت 301 در وردپرسریدایرکت 301 و تاثیر آن در سئوریدایرکت 301 و تاثیر آن در کاهش رتبهریدایرکت 301 وردپرسریدایرکت چیست؟زمان استفاده redirect 301سئو سایت با ریدایرکت 301ساخت ریدایرکت 301قواعد Redirect برای سئو وب سایتکاربرد ۳۰۱ ریدایرکتکد ریدایرکت 301کد ریدایرکت 301 برای وردپرسکد ریدایرکت 301 وبلاگمقایسه ریدایرکت 301 با 302نحوه ریدایرکت 301
oghost
ارسال دیدگاه