آموزش بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب

[vc_row][vc_column][vc_cta h2=”هاست ابری پرسرعت” txt_align=”center” color=”sky” add_button=”bottom” btn_title=”همین الان سفارش میدهم !” btn_style=”custom” btn_custom_background=”#f21c04″ btn_custom_text=”#ffffff” btn_align=”center” btn_i_align=”right” btn_i_type=”entypo” btn_i_icon_entypo=”entypo-icon entypo-icon-cloud-thunder” btn_add_icon=”true” btn_link=”url:https%3A%2F%2Foghost.ir%2Fweb-hosting%2F|||”]

آپتایم 99.98 درصد تضمینی !!!

هاست ابری
هاست ابری

میزبانی ابری اوجی هاست : اگر آپتایم بالا در کنار سرعت لود سریع برای شما مهم است ، بهترین انتخاب هاست ابری می باشد .

به دلیل پشتیبانی هاست های ابری ما از Cloud Linux ، سرعت ، امنیت ، آپتایم بالا تضمین شده است .

ویژگی سخت افزاری پنل هاست ها :

  • Ram : 768 MB
  • IOPS : 2048
  • I/O Usage: 8MB/s
  • Entry Process: 20

می باشند که بازدید کننده های بیشتری نسبت به دیگر هاست های اشتراکی ، تحمل می کند.

[/vc_cta][vc_separator style=”dashed” border_width=”2″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آموزش بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب ، اگر شما هم وب سایتی هستید که رقبای زیادی در بازار تجاری خودتان دارید ، یکی از از مهم‌ترین فعالیت‌های روند سئو ، بررسی سئو سایت رقبای شما میباشد .

البته بسته به نوع ، حوزه فعالیت ، نوع کسب و کار و عوامل دیگر این تحلیل سئو سایت های رقیب میتواند پیچیده  نیز باشد . (چرا ؟ ) زیرا در هنگام بررسی سایت های رقیب باید فاکتور های بسیار زیادی در نظر گرفته شوند و هم اکنون تعداد این فاکتور بسیار بیشتر از پیش نیز شده است .

زیاد نمیخواهیم حرف بزنیم و برای کوتاه و مختصر کردن این مقاله و آسانتر کردن بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب برای شما یک اینفوگرافیک آماده کرده ایم .

آموزش بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب

در این اینفو گرافیک فعالیت ها و فاکتور های اصلی که باید از سایت رقیب بررسی کنید مثل فاکتورهای متعددی از جمله شناسایی رقبا، جمع‌آوری کلیدواژه‌ها، سنجش میزان اهمیت این کلمات و انتخاب نهایی آنها  ذکر شده اند .

آموزش بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب
آموزش بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب

آموزش بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب

4 فاکتور اصلی در بررسی سئو وب سایت های رقبا چیست ؟ 

همانطور که در اینفوگرافیک بالا مشاهده میکنید ، 4 فاکتور اصلی برای بررسی سئو رقبا وجود دارد  .

1 – باید رقبای بالفوه خود را شناسایی کنید .

یکی از مهمترین فاکتور های سئو را این مرحله میتوان نام برد ، اگر میخواهید یک وب سایت سازمانی یا شخصی را سئو کنید و هیچ اطلاعی از رقبای فعلی انها ندارید باید شناسایی رقبا را از نقطه صفر شروع کنید .

2 –  وضعیت سئوی رقبا را شناسایی و تایید کنید

بعد از رد کردن مرحله اول شناسایی رقبا باید ببینید کدام وب سایت واقعا رقیب شماست و کدام یک رقیب شما نیست ، برای اینکار میتوانید از کلمه کلیدی مورد نظر خودتان استفاده کنید و ببینید کدام وب سایت ها در نتایج جای شما را اشغال کرده اند  !

همچنین در این مرحله خواهید توانست با تحقیق کلمات کلیدی، فهرست کلمات کلیدی مطلوب خود را طولانی‌تر کنید. برای انجام این تحقیق، باید از منابعی فراتر از رقبای خود و داده‌های حاصل از جستجوی طبیعی‌ استفاده کنید ، مثلا منابع جدید و کلماتی که هنوز رقبای شما هنوز از آنها استفاده نکرده اند  میتواند بهترین فرصت برای سئو شما باشد !

3 – مقایسه وضعیت سئو وب سایت خودتان با رقبا

بعد از شناسایی رقبا و کلمات کلیدی ، وقت آن رسیده است که وضعیت سئو سایت خودتان را با وب سایت های رقبا مقایسه کنید . برای این کار میتوانید از فاکتور هایی مثل

چگالی کلمات کلیدی، ارتباط کلمات کلیدی با موضوع، رتبه فعلی، میزان جستجوی کلمات کلیدی، صفحات رتبه‌بندی شده، میزان محبوبیت لینک‌ها، بهینه‌سازی محتوا و مشخصات صفحات استفاده کتید .

4- کلمات کلیدی اصلی وب سایت خودتان را انتخاب کنید .

سرانجام پس از همه این فعالیت وقت آن رسیده است که همه داده ها را جمع آوری کنید و بهترین کلمه کلیدی برای فرآیند سئو در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را از بین آنها برای وب سایت خودتان انتخاب کنید .

ابزار های کارامد

شما میتوانید برای انجام هر یک از مراحل بالا از ابزار های انلاینی که برخی از وب سایت ها در اختیار شما قرار میدهند استفاده کنید .

توجه کنید که همه این ابزار ها  زبان فارسی را پشتیبانی نمیکنند! و تعداد محدودی از انها فقط رایگان هستند .

  • برای شناسایی رقبا می‌توانید از ابزارهای Alexa Top Sites، SimilarWeb Websites و Sites Profile استفاده کنید.
  • برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌توانید از ابزارهای KWFinder، Keywordtool.io یا Ubersuggest استفاده کنید.
  • برای پیدا کردن رتبه‌بندی‌ها از Authority Labs، Positionly و Advanced Web Ranking کمک بگیرید.
  • برای تشخیص میزان محبوبیت از Moz SEO Toolbar،Ahrefs، OpenSiteExplorer، CognitiveSEO BAcklink Explorer و MajesticSEO بهره بگیرید.
  • برای تشخیص بهینه بودن صفحات، Moz On-Page Grader، SEOchat’s Page Comparison Tool و Web page SEO analysis tool بسیار سودمند هستند.

در پایان امیدواریم این اطلاعات و اینفوگرافیک تهیه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد ، شما اگر فکر میکنید که مرحله ای از قلم افتاده و یا نیاز به توضیحات بیشتری در مورد بخش های مختلف دارید ، میتوانید از بخش نظرات ، نظر های خودتان را با ما در میان بگذارید  .

منبع : وبلاگ نوین

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_style=”solid-icon” message_box_color=”grey” icon_type=”entypo” icon_entypo=”entypo-icon entypo-icon-tag”] ،  ،  ،  ،  ،  ،  ، ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ، [/vc_message][/vc_column][/vc_row]

oghost
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
ارسال دیدگاه