لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟ ( آموزش ایمیل مارکتینگ )

[vc_row][vc_column][vc_cta h2=”هاست ابری پرسرعت” txt_align=”center” color=”sky” add_button=”bottom” btn_title=”همین الان سفارش میدهم !” btn_style=”custom” btn_custom_background=”#f21c04″ btn_custom_text=”#ffffff” btn_align=”center” btn_i_align=”right” btn_i_type=”entypo” btn_i_icon_entypo=”entypo-icon entypo-icon-cloud-thunder” btn_add_icon=”true” btn_link=”url:https%3A%2F%2Foghost.ir%2Fpro-cloud-hosting%2F|||”]

آپتایم 99.98 درصد تضمینی !!!

هاست ابری
هاست ابری

میزبانی ابری اوجی هاست : اگر آپتایم بالا در کنار سرعت لود سریع برای شما مهم است ، بهترین انتخاب هاست ابری می باشد .

به دلیل پشتیبانی هاست های ابری ما از Cloud Linux ، سرعت ، امنیت ، آپتایم بالا تضمین شده است .

ویژگی سخت افزاری پنل هاست ها :

  • Ram : 1250 MB
  • IOPS : 1024
  • I/O Usage: 10MB/s
  • Entry Process: 35

می باشند که بازدید کننده های بیشتری نسبت به دیگر هاست های اشتراکی ، تحمل می کند.

[/vc_cta][/vc_column][vc_column][vc_separator style=”dashed” border_width=”2″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟ لیست ایمیل بخریم ؟

لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ،این سئوالی است که ذهن افرادی را که  امروزه  در زمینه ایمیل مارکتینگ فعالیت میکنند مشغول کرده است . در ادامه با اوجی هاست همراه باشید تا به بررسی تخصصی و کامل این موضوع بپردازیم . 

لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ? در ادامه با ما باشید

چرا نباید از وب سایت ها لیست ایمیل خرید ؟ 

شما میتوانید با کلمه خرید لیست ایمیل در وب سایت های مختلف اقدام به خرید بانک های ایمیل نمایید و طبق تجارب اوجی هاست ، این کار اصلا به صرفه و کارامد نیست ! بگذارید من چند دلیل برای شما بیاورم : 

1 – تمامی وب سایت های فروشنده میگویند که لیست ایمیل فعال میباشد ! اما به هیچ عنوان تضمینی به فعال یا واقعی بودن ایمیل ها نیست و حتی ممکن است این لیست توسط برنامه های جعلی ساخته شده باشد ! 

2- حالا اگر اصلا افرادی هم در لیست فعال باشند ، ممکن است اصلا به کسب و کار شما مربوط نباشند ! البته برخی از وب سایت های فروش بانک ایمیل یک مرحله کار خود را پیشرفت داده و اقدام به فروش لیست ایمیل مشاغل میکنند ، با این کار تنها وب سایت ها اقدام به جذب مشتری بیشتر میکنند  وگرنه هیچ گونه تضمینی نیست که این لیست درست باشد ! 

3 – مهمترین عامل که باعث میشود از خرید صرف نظر کنید ،  خطر اسپم شدن ایمیل های شما میباشد ! 


لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟


چگونه بانک ایمیل را خودمان بسازیم ؟ 

افرادی که در ایمیل مارکتینگ تخصص دارند همیشه میگویند که راز یک کمپین ایمیل مارکتینگ عالی، یک لیست عالی است . اما شما نمیتوانید به هر لیست عالی ایمیل بفرستید و نتیجه دلخواه را بگیریم ، پس بگذارید بگوییم که ” راز یک کمپین ایمیل مارکتینگ عالی، لیست ایمیل عالی شماست. 

خب حالا میگوییم که لیست ایمیل عالی چیست ؟  منظور ما از لیست ایمیل عالی ، لیستی است که خود کاربران به شما اجازه داده باشند  کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را برایشان ارسال کنید . 

در دنیای ایمیل مارکتینگ ما 2 نوع از این کسب اجازه از کاربر را داریم : Opt-In و Subscribe .

Opt-In

Opt-In به معنای این است که فرد با انتخاب خودش در چیزی شرکت نماید ، در اینجا و ایمیل مارکتینگ Opt-In به فرمی گفته میشود که کاربر در آن اطلاعات مربوط به ایمیل یا سایر را وارد کرده و به شما اجازه میدهد ایمیل ها را برای آن ارسال کنید . 

Subscribe

در لغت Subscribe به معنای عضویت یا اشتراک است ، در اینجا منظور ما از Subscribe معمولا گزینه های تیک چک باکس ظاهر میشوند و کاربر میتواند با کلیک رویه آن به عضویت سیستم ایمیل مارکتینگ شما دربیاید. 

فکر نکنید که با ایجاد یک فرم ساده  و قرار دادن آن در وب سایت میتوان به راحتی ایمیل کاربران را دریافت کرد . در واقع شما باید با ترغیب کاربران و ایجاد انگیزه در انها ، نسبت به دریافت ایمیل از فرم Opt-in اقدام کنید . 


لیست ایمیل بخریم ؟


گام اول: ایجاد انگیزه برای کسب اجازه

ممکن است شما نیز بیشتر وب سایت ها را دیده باشید که یک فرم Opt-In  و گزینه اشتراک را به کاربر نشان میدهند و می گویند که با عضویت در خبرنامه ما  ، از آخرین اخبار مطلع شوید . در واقع این وب سایت ها نصف کار را انجام داده اند و  به عنوان یک کاربر، چرا باید متقاضی دریافت ایمیل از آنها باشم؟ چه خبری قرار است به من بدهند که در ازای آن آدرس ایمیل من را می‌خواهند؟ اصلاً چه نفعی برای من به همراه دارند؟  ، حالا اگر شما در ازای دریافت ایمیل ، یک ارزش افزوده نیز به کاربر اختصاصی دهید ، نیمه دیگر کار را انجام داده اید  . 

در ایمیل مارکتینگ به این ارزش افزوده یا رشوه دادن به کاربر جهت عضویت در Opt-In  جذب سرنخ فروش (یا Lead Magnet) می‌گویند . البته Lead Magnet صرفا به این معنی نیست که شما باید هزینه ای انجام بدهید و گاهی این جذب سرنخ فروش میتواند برخی فایل های آموزشی ، Pdf  و… باشد که اصلا نیازی به هزینه برای ساخت آنها نیز ندارید  .

 چند سرنخ جذب معروف برای ایجاد انگیزه و شوق در کاربران : 

  • کتاب الکترونیکی (Ebook)
  • Case Study (مطالعه موردی)
  • وبینار
  • نمونه رایگان از محصول
  • کوپن تخفیف
  • کوئیز یا بازی

روش های جذب کاربران در فرم اشتراک اینقدر زیاد است که میتوانیم به آن نامحدود بگوییم . ولی بهترین سرنخ جذب ، باید مربوط به محصولات یا کمپین ایمیل مارکتینگ شما باشد  . 

معیار های سرنخ ها

معیارهایی که برای یک سرنخ جذب تأثیرگذار وجود دارند به شرح زیر هستند : 

1 – به صورت رایگان به کاربران ارزش افزوده ارائه کنیم . 

2- ارزش افزوده چیزی باشد که کابران وب سایت شما به آن نیاز دارند و مشکل شان را حل کند . 

3- ساده و قابل استفاده برای همه باشد . به عنوان مثال یک فایل PDf که 500 صفحه دارد برای 90% افراد نا کارامد است . 

4 – به صورت آنلاین و آنی به کاربران ارائه شود . 

5 – اطلاعات مفیدی را شامل باشد تا کاربر از آنها استفاده کند . 

6 – هر چه جزئیات بیشتری برای مشتری ارائه کنید ، نرخ تبدیل بازدید کننده به ایمیل بیشتری خواهید داشت . 

7 – تا حد امکان به کسب و کار شما مربوط باشد . 

8 – یک پیشنمایش و تبلیغ از سازمان یا گروه شما نیز باشد . 


لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟


در ادامه به چند نمونه زیر از Lead Magnet توجه کنید . 

Lead Magnet

1- وب سایتی با عنوان فروشگاه پوشاک ، به ازای عضویت کاربران در خبرنامه و لیست اشتراک خودش ، از کپن تخفیف استفاده کرده است . ( مبلغ کپن تخفیف بسیار قابل تامل و جذب کننده کاربر است . ) 

لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟
لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟ استفاده از Lead Magnet

 

2- وب سایتی در زمینه دستورات غذایی ارگانیک که به ازای عضویت کاربران در سیستم خبرنامه خودش ، 5 دستور رایگان را برای آنها ارسال میکند  . این Lead Magnet برای افرادی جذاب است که به دنبال غذاهای سالم هستند، یعنی دقیقاً جامعه هدف این وب سایت .

 

لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟
لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟

 

گام دوم: چگونه یک فرم Opt-In بسازید که بازدیدکننده را به مشترک تبدیل کند

در واقع یک فرم Opt-In مناسب ، فرمی است که عالی بودن سرنخ جذب شما را به کاربر نشان دهد تا بازدید کننده در قبال دریافت چیزی به عضویت سیستم شما دربیاید . به این عمل تبدیل یا Conversion میگویند . اگر میخواهید یک فرم Opt-In ایجاد کنید باید موارد زیر را در نظر بگیرید تا بیشترین نرخ تبدیل را داشته باشید . 

1 – عنوان شما جذاب باشد :

عنوان فرم باید به گونه ای باشد که Lead Magnet شما را به صورت کامل برای کاربر معرفی کند . 

2- توضیحات کمکی :

بهتر است فرم شما یک بخش با توضیحات مختصر و مفید برای کاربر داشته باشد تا در سریعترین زمان کاربر آن را ببیند و مطالعه کند . 

3- تصاویر جذاب :

اگر میتوانید یک تصویر جذاب از Lead Magnet  در فرم قرار دهید همچنین قرار دادن تصویر یک شخص که در حال نگاه کردن به گزینه اشتراک فرم شماست هم می‌تواند نرخ تبدیل را بالا ببرد. 

4- فیلدهای کم :

در صورت امکان حداکثر از دو فید استفاده کنید ، مثل ادرس ایمیل و نام یا ادرس ایمیل و جنسیت ، قرار دادن بیشتر فیلد نرخ تبدیل را بسیار کاهش میدهد . 

5- دکمه اشتراک ترغیب کننده :

رای دکمه اشتراک، یک رنگ متضاد با بقیه فرم انتخاب کنید که در صفحه کاملاً به چشم بیاید. همچنین از عبارتی استفاده کنید که بازدیدکننده را ترغیب به کلیک در همان لحظه کند.

اگر شما از قالب های اماده یا وردپرس استفاده میکنید ممکن است نگران کدنویسی و سایر موارد باشید ، اما در آینده ما چندین افزونه خوب برای اینکار به شما معرفی میکنیم ، پس نگران این موارد نباشد . 

 

لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟
لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟

گام سوم : بهترین مکان برای قرار دادن فرم Opt-In

 

در وب سایت 

اگر شما یک وب سایت پربازدید یا مربوط به کسب و کار خود دارید ، بهترین کار قرار دادن فرم مربوطه در وب سایت شما میباشد . اما مسئله این است که در کجا وب سایت فرم را قرار دهیم تا بیشتری بازدهی را داشته باشد . 

1 – در فوتر یا هد شناور :

اگر شما تمرکز خاصی روی بازاریابی ایمیلی دارید، چه بهتر که از این ویژگی برای جلب توجه کاربران به منظور مشترک شدن در لیست ایمیلتان استفاده کنید . وب سایت زیر از فوتر شناور استفاده میکند که با اسکرول کاربر همواره مشاهده میشود مگر اینکه رویه ضربدر آن کلیک کنید . 

لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟
لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟

 

 

2- در بخش ثبت نام :

شما میتوانید در هنگام ثبت نام ، چک باکس یا گزینه ای قرار دهید تا اگر کاربر مایل به عضویت در لیست ایمیل شما باشد ، از این گزینه استفاده نماید . 

لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟

 

3- بنر یا پاپ آپ (Pop-up) :

بسیاری از فروشگاه ها و سایت های اینترنتی در اولین بازدید فرد یا بازدید از صفحه خاصی از وب سایت ، صفحه ای بازشو به کاربر نشان میدهند که حاوی فرم اشتراک میباشد  . 

 

لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟
لیست ایمیل بخریم ؟

 

4- فرم تماس با ما :

اگر فردی وارد بخش تماس با ما وب سایت شما شود و اطلاعاتش را وارد کند پس یعنی اهمیت زیادی به وب سایت شما میدهد . پس میتوانید با قرار دادن یک فرم opt-in  آنها را نیز جذب کنید . 

لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟
لیست ایمیل بخریم ؟

 

5- پاپ اپ خروجی :

با روش Exit-intent Pop-up میتوانید نرخ بیشتری از بازدیدکنندگان را به مشترک ایمیل تبدیل کنید . در این حالت وقتی بازدید کننده موس را به سمتن بستن سایت هدایت میکند ، این صفحه نمایش داده میشود . از مزایای آن می‌توان به این اشاره کرد که بر خلاف دیگر پاپ آپ‌ها، به هیچ وجه در مسیر بازدیدکننده روی سایت وقفه ایجاد نمی‌کند و در بهترین زمان، یعنی لحظه خروج، خود را به وی نشان می‌دهد .


لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟


در وبلاگ شما 

اگر به جای وب سایت یک وبلاگ نیز دارید که ترافیک ورودی خوبی دارد پس  دست به کار شوید و در آن یک فرم Opt-In قرار دهید تا نسبت هب جمع آوری لیست اقدام کنید . در واقع افرادی که از طریق وبلاگ شما مشترک لیست ایمیلتان شوند، ارزشمندترین خوانندگان شما هستند. این افراد قطع به یقین همان کسانی هستند که زیر مقالات وبلاگ شما کامنت گذاشته و آنها را به اشتراک می‌گذارند .

در شبکه‌های اجتماعی شما 

اگر شما در شبکه های اجتماعی تعداد قابل توجهی دنبال کننده دارید میتوانید به راحتی از طریق روش های ایمیل مارکتینگ ایمیل این گونه افراد را نیز بگیرید ، حتما از خودتان میپرسید که چگونه ایمیل انها را بگیریم ، در آینده این اموزش را به صورت کامل در اختیار شما قرار میدهیم . 

در امضای ایمیل شما

اگر به صورت ماهانه برای کاربران ایمیل هایی مثل صورتحساب یا … میفرستید پس شما رابطه نزدیکی با این افراد دارید ، کافیست تا در امضای ایمیل های خودتان گزینه ای برای تحریک این افراد به منظور پیوستن به لیست ایمیل خودتان بگذارید . 

رو در رو با مشتری

ممکن است همه افراد از طریق وب سایت و شبکه های اجتماعی با کاربران خودشان تعامل نداشته باشند و به صورت رو در رو با مشتری های خودشان در ارتباط باشند ، در این صورت باید چکار کنیم ؟ میتوانید به هر یک از روش های زیر اقدام کنید . 

1 – در نقطه فروش : از کارمندان و بازاریاب های خودتان بخواهید که در هنگام تحویل کار با مشتری یا صحبت با مشتری ، از اون بپرسند ایا تمایل دارد که در لیست ایمیل قرار بگیرد ، البته توجه کنید که نباید Lead Magnet را فراموش کنید ، انگیزه همیشه لازم است . 

2 – فرم Opt-In در فروشگاه : با روش سنتی ، یک خودکار و فرم به همراه Lead Magnet که در پیشخوان قرار داده اید میتوانید این کار را انجام دهید . البته میتوانید این روش را کمی تغییر داده و با قرار دادن یک تبلت در بخش مربوط اقدام به دریافت ایمیل مشتریان نمایید . 

3 – جمع‌آوری کارت ویزیت: امروزه ممکن است افراد زیادی کارت ویزیت داشته باشند که آدرس ایمیل خودشان را رویه آن نوشته اند ، میتوانید محفظه ای در فروشگاه قرار دهید تا کارت های ویزیت مربوط را جمع کرده و ایمیل را وارد کنید . توجه داشته باشید که Lead Magnet را فراموش نکنید ! 


لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟


جمع بندی و نتیجه گیری 

ما متوجه شدیم که خرید بانک های ایمیل نه تنها به نفع شما نیست ، بلکه ضرر هم  برای شما به همراه دارد . شما با گام های دریافت ایمیل و Lead Magnet آشنا شدید و باید توجه داشته باشید نهایت استفاده را از آنها ببرید . 

روش‌های ذکر شده تنها شیوه‌های کسب اجازه از مشتریان (بالقوه یا بالفعل) به منظور ساخت لیست ایمیل مارکتینگ نیست، اما متداول‌ترین و پربازده‌ترین آنهاست. با عمل به توصیه‌های ما و ساخت یک فرم Opt-In در جای مناسب، به مرور زمان، یک لیست ایمیل عالی از مشتریان حقیقی خود بدست خواهید آورد. 

توجه کنید ارزش این لیست که توسط خود شما جمع آوری شده است صد ها برابر ارزش بانک های خریداری شده است ! 

در آینده با شما خواهیم بود و مقاله ها و آموزش های بیشتر مربوط به ایمیل مارکتینگ 

امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد . 

حالا به نظر شما : لیست ایمیل بسازیم یا بخریم ؟

 


منبع : اوجی هاست

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message message_box_style=”solid-icon” message_box_color=”grey” icon_type=”entypo” icon_entypo=”entypo-icon entypo-icon-tag”]

 ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ، 

[/vc_message][/vc_column][/vc_row]

oghost
ارسال دیدگاه